tirsdag 10. mai 2016

MAGIC OF TIDYING

Jeg er veldig glad i orden. Ja, det hersker kaos rundt meg til tider men bare i korte perioder av gangen, da tar jeg grep og rydder skikkelig opp. Jeg får rett og slett overskudd av å skape orden rundt meg, men helt ærlig, jeg liker ikke å bruke all tiden min på å rydde. Nettopp derfor er jeg hele tiden ute etter tips og triks som gjør at den ryddige tilværelsen kan vare så lenge som mulig, og du kan tro jeg ble glad da jeg snublet over denne boka i en bokhandel i Melbourne for en drøy måned siden. En hel bok om rydding!



Den japanske forfatteren, Marie Kondo, leste livsstilsmagasiner fra hun var fem år gammel og forelsket seg i de ryddige og harmoniske hjemmene hun så. Da hun ble eldre brukte hun sitt eget soverom, samt omgivelsene rundt seg til å studere rydding grundigere, og i dag lever hun av å skape orden i andres hjem. 

Vi nordmenn er blant de ivrigste i verden når det gjelder oppussing. Vi ønsker forandring og noe nytt. Kanskje vi kan lære litt av Marie Kondo alle sammen? Hva om vi rydder opp og setter sammen tingene på en ny måte FØR vi svinger slegga neste gang? En økonomisk veg til et vakkert hjem. Jeg håper jeg kan lære litt av henne. Fortsettelse følger...


-Rikke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar