onsdag 18. mai 2016

AVOKADOTRE

Forrige gang jeg viste fram avokadotreet mitt så det slik ut. 
Jeg syntes det var KJEMPE stort den gang, men bare vent til dere får se det nå! 


Treet har fått godt stell i tre måneder mens jeg har reist rundt om kring på eventyr. 
Det har fått vann nesten hver dag, og det ser ut som det har kost seg like mye som meg. 
Bare se da, et lite plantemonster! 



For dere som ikke har lest om avokadotreet mitt før, så skal jeg vise dere fremgangsmåten en gang til:




Først lå stenene ca. tre måneder i vann. Etter tre måneder var det kun stenen jeg hadde skrelt som viste tegn til liv. Først sprakk den og deretter vokste det ut en liten groe i den ene enden. Jeg flyttet stenen fra vannbadet til et eget glass med vann og satte tannpirkere i slik at den ikke skulle drukne. Etter langt om lenge og lengere enn langt vokste det frem en liten spire. Jeg lot den vokse seg ca 15 cm høy før jeg satte den i jord, og herfra har jeg kun gitt den rikelig med vann. 

Så ikke gi opp, det tar bare litt tid! 
Lykke til! 

-Rikke 


Bilder: RI-MAKE


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar