fredag 22. januar 2016

"GRØNNE" FINGRE


Vi er i ferd med å flytte på oss, og jeg har omsider innsett at vi ikke kan ta med alle plantene våre videre. 
Derfor tenkte jeg, siden jeg ikke kan fordra å kaste ting, å gi bort noen av plantene til gode venner.

Pictures: RI-MAKE

Monsteraen ble  plantet om i november, hvor to avskårne kvaster ble satt direkte i jord, og en ble satt i vann, helt enkelt for å teste hvilken metode som funket best. I ettertid kan jeg konkludere med at begge metodene funket like bra. (Monsteraen på det øverste bildet har stått i vann frem til nå.)

Forrige helg skulle jeg sette den siste kvasten i jord. Alt gikk strålende, jeg hadde planlagt alt. To skulle gies bort, og en skulle jeg beholde selv. Litt sånn "venneplante". En skikkelig god ide, helt til jeg tabbet meg ut. 
For å slippe jord og annet søl inne, stilte jeg meg nemlig utendørs i (kremt) ti minusgrader, hvilket jeg rimelig kjapt forsto konsekvensene av.  
Planten hang først litt med hodet, fikk deretter svart utslett over hele seg, og visnet inn i løpet av få minutter. Krise! - Og i tillegg, som om dette ikke var nok, hadde jeg i samme slengen tatt med meg de to andre plantene (de to som ble satt i jord i november) ut i kulden for å ta bilde av dem. Ja, det er bare å gratulere...

Konklusjon: 
1. Fingrene mine har aldri vært- og kommer aldri til å bli grønne.
2. Monsteraen liker seg best i varmen.
4. Vennene mine får ingen plante når jeg flytter.
3. Ikke gjør dette hjemme.

Ha en fin helg! 

-Rikke







2 kommentarer:

  1. Fantastisk :-)! Noe jeg uten problem kunne gjort selv! Må og dele mine "monstre", takk for tips at begge deler fungerer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe! Jo, det var så lite. Tabben føles litt bedre når andre kan dra nytte av den! ;) -Rikke

      Slett