lørdag 5. september 2015

PIMP MY SERVING TRAY

Tenkte jeg skulle vise hvordan serveringsbrettet (funnet på loppis) ble seende ut etter noen runder med hvit spray og litt hjelp fra en gammel neglelakk. 




Brettet var i lakkert finer, og bar preg av slitasje. 
Slik gikk jeg frem: 

1. Pusset ned overflaten med et finkornet sandpapir på begge sider.

2. Sprayet flere tynne lag med hvit matt spraymaling.

3. Når jeg var helt sikker på at malingen var tør, teipet jeg mange strimler med teip ved siden av hverandre, fjernet deretter annenhver teip og gjentok samme metode vinkelrett slik at jeg til slutt hadde et rutete mønster.

4. I hvert hjørne tegnet jeg en liten prikk ved hjelp av en blyant. Jeg fjernet deretter teipen og hadde et prikkete mønster.

5. Ved hjelp av en gammel neglelakk og en grillpinne, forsterket jeg mønsteret.
Resultatet ble "perfekte - uperfekte prikker" (Dette har jeg skrevet om tidligere.)

6: Avsluttet med to tynne lag klar lakk.


Fint som gave eller til krydder og oljer på kjøkkenbenken.


Photos: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar