onsdag 29. juli 2015

DIY - HEKLET PUTE

For ganske nøyaktig to år siden satt jeg å bannet i stua mi. Å joda. Jeg så på YouTube, hekling skulle bli min greie, jeg hadde bestemt meg, men det var ikke så enkelt som jeg hadde tenkt. Frem til da hadde verken hekling eller strikking appellert til meg, men det var helt til jeg fant et nøste med grønt, fint ullgarn på Fretex. NOE måtte jeg da kunne få til, og vel, her er resultatet, etter X-antall timer med amerikansk "how to do-videoer" på YouTube. ;) Alt man vil får man til, du må bare ville det nok! Det er mitt motto.

Jeg heklet to matter med mål: 40 X 60 cm. På baksiden har jeg benyttet grovt lin. Lin kan krympe ganske mye og endre fasong dersom man vasker det, derfor kjørte jeg hele stoffet på hardt vaskeprogram i vaskemaskinen FØR jeg klippet til bakstykket til putene. 




Photos: RI-MAKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar