søndag 5. oktober 2014

DIY - LAMPESKJERM

Her er prosjektet jeg har jobbet med i uka som gikk. 
Brukte et par kvelder på den, men rakk ikke å ta gode bilder før nå i helgen. 
Her er den altså, min egen "wirelamp"! Fornøyd ;) 


Her er utgangspunktet for lampeskjermen, nemlig en gammel lampeskjerm med en noe utradisjonell form og en lampedings som jeg har fjernet på en annen lampe. Jeg fant den rare skjermen på fretex og har rensket den før bildet ble tatt.


Uansett, jeg hadde tenkt og kaste den ene lampedingsen, og ble litt usikker på hva jeg skulle bruke den andre skjermen til, så den var faktisk på veg til den lokale bruktbutikken en liten sund. (les: lå i garasjen og tok plass.) Men, takket være vannlekasje og flere uker med stengte bruktbutikklokaler, rakk jeg altså og se potensialet før det var for sent.


Delene ble, som bildene viser, montert sammen med tang og sprayet med hvit silkematt maling. 

Når skjelettet var tørt, satte jeg meg godt til rette og viklet tynne tråder med fint ullgarn (også funn fra fretex) rundt og rundt skjermen. Jeg overførte garnet på mindre enheter slik at det skulle bli mulig å komme til.


Nå gjelder det bare å finne ut om den skal henge eller stå. Ser for meg sånne små, søte føtter som enkelte rislamper er utstyrt med...
Noen som har en formening? :)


Photo: RI-MAKE

8 kommentarer:

  1. Fy f... Så kult! Gleder meg til å se resultatet av det du lager hver gang:) Tror den blir fin både stående og hengende jeg. Thumbs up!

    SvarSlett
    Svar
    1. Fy f..så hærlig kommentar!! :)
      Tusen takk for at du stikker innom i ny og ne med oppmuntrende tilrop, det trenger jeg!
      Er så utrolig hyggelig! Tror også den kan fungere i begge tilfeller, derfor ble det litt vanskelig å bestemme seg! ;)

      Slett
    2. Jeg stikker innom deg hver gang du har laget nytt innlegg, men ikke alltid jeg får kommentert, hihi:D Du er en sjelden vare i bloggverden:)

      Slett
    3. Så koselige ord! Tusen takk skal du ha! :)

      Slett
  2. Så glad jeg ble når jeg kom over bloggen din! Du lager så sinnsykt mye kult og jeg blir så inspirert! Mer! Mer! :D
    Hilsen Sunnmøring

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Slike kommentarer gjør alt verdt det! :) Tusen takk og velkommen skal du være! :)
      Rikke

      Slett
  3. Du er helt fantastisk flink!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenk at jeg får så mange flotte, oppmuntrende ord! Setter utrolig stor pris på det!! Tusen takk til deg også! :)

      Slett