lørdag 14. desember 2013

DAGENS RI-MAKE - PUTE

 Det begynte med at jeg hadde noen lapper til overs etter forrige puteprosjekt og disse måtte jeg selfølgelig bruke til noe. Det skulle egentlig bli en brødkurv, men så ble den liksom for stor og for liten på en gang ( jada det går finfint ) og dermed måtte jeg finne på noe annet. Heldigvis hadde jeg en gammel pute uten trekk liggende som passet perfekt. Flaks!


Her er en forenklet fremstilling av prosessen. Kan med fordel hoppe i tolmodighetsbuksene! 


1. Startet med en bunke restestoff. Jeg brukte gamle bukser og gardiner.
2.Lagde pappmal og merket av med kritt.
3. Klipte opp hele 84 trekanter (Phu!) og la dem i ønskelig mønster.
4. Sydde sammen to og to trekanter med rettsiden inn.
5.Slik ser den ut når du bretter den opp. Kan med fordel strykes før den syes sammen.
6. Bitene er snart sydd sammen.
7.Sydde sammen to enkle deler, hver på seks rader med trekanter.
8. Dersom man ønsker litt fastere kvalitet kan man sy fast fór på baksiden slik jeg gjorde.
9. Sy sammen delene og sett om ønskelig inn en glidelås. Ferdig! 

 :)

2 kommentarer: